Tvorba loga
Tvorba loga a logomanuálu
Logo a logomanuál je základem brandu. Chcete skutečně rozpoznatelné a jedinečné logo? Uděláme vám ho. Tvorba loga je složitý proces, kde jde v prvé řadě o vaše očekávání. Pokud chcete působit jako jednička ve výrobě ledniček, logo bude mít větší důležitost než v případě provozování místní prodejny cukroví. Podstatné je každopádně logo v obou případech. Správné logo by nemělo být zaměnitelné, mělo by být designové, jednoduché a říkat něco o vašem brandu. Je to složitý úkol? Umíme si s ním poradit. Na tvorbě loga může spolupracovat celý tým kreativních lidí, nebo ho udělá jen naše grafička Barča. To záleží na vašich požadavcích.
Na co byste při tvorbě loga měli myslet?
Logo bude patrně používané v mnoha různých velikostech. V každé musí vypadat dobře a být jednoznačně rozpoznatelné. Příliš malé prvky na logu jsou častou chybou, kdy logo následně nelze vyříznout nebo použít na faviconu či na razítko.
Zaměnitelnost s konkurencí je dalším neduhem narychlo vytvořených log. Součástí celého logo manuálu bývá znak (u nás modrá či bílá šipka), celé logo, hlavní i doplňkové barvy, font, zakázané použití loga, podmínky pro reverzní barevné varianty nebo černobílé kombinace, příklady použití loga a dobrý logomanuál obsahuje mnoho dalších věcí.
Zaměnitelnost s konkurencí je dalším neduhem narychlo vytvořených log. Součástí celého logo manuálu bývá znak (u nás modrá či bílá šipka), celé logo, hlavní i doplňkové barvy, font, zakázané použití loga, podmínky pro reverzní barevné varianty nebo černobílé kombinace, příklady použití loga a dobrý logomanuál obsahuje mnoho dalších věcí.
JAK ZADAT LOGO
Zadání loga je klíčovým krokem při vytváření vizuální identity pro firmu, značku nebo organizaci. Je důležité definovat cíle, hodnoty a poslání společnosti, které má logo reprezentovat. Stejně tak je nutné zvážit cílovou skupinu a prostředí, ve kterém se bude používat.
Při zadávání loga je důležité poskytnout grafikům a digitální agentuře dostatečné informace. V tomto kroku může znatelně pomoc moodboard. Ten pomáhá vytvořit a sdílet vizuální směr a koncepty mezi členy týmu a zákazníkem, čímž usnadňuje komunikaci. Nebojte se zabrousit do Pinterestu, nebo na jiné inspirační zdroje a najít příklady toho, co se vám líbí. Stejně tak není na škodu ukázat to, čemu se chcete vyvarovat. Čím konkrétnější jste, tím lépe.
Při zadávání loga je důležité poskytnout grafikům a digitální agentuře dostatečné informace. V tomto kroku může znatelně pomoc moodboard. Ten pomáhá vytvořit a sdílet vizuální směr a koncepty mezi členy týmu a zákazníkem, čímž usnadňuje komunikaci. Nebojte se zabrousit do Pinterestu, nebo na jiné inspirační zdroje a najít příklady toho, co se vám líbí. Stejně tak není na škodu ukázat to, čemu se chcete vyvarovat. Čím konkrétnější jste, tím lépe.
Jak postupujeme při tvorbě loga a logomanuálu?
Po úvodní nezávazné schůzce si odsouhlasíme rozsah prací (co má logomanuál obsahovat) a předběžnou cenu. Cena se může mírně lišit v závislosti na tom, co vše se bude předělávat či dodělávat. Vyjdeme vám maximálně vstříc a poradíme vám na začátku i s rozsahem. Dále postupujeme zpravidla v těchto krocích:
- Tři černobílé návrhy loga. Jakmile schválíte jednu z nich, nastává další krok.
- Tři barevné návrhy vybraného loga. Opět - po výběru a odsouhlasení pokračujeme s prací.
- Dodělávání jednotlivých částí logomanuálu. Vždy se budete moct ke všemu vyjádřit a nebo říct, že to chcete jinak.
- Odsouhlasení celého logomanuálu.
- Předání celého logomanuálu.
Vytvořila společnost PS Works s. r. o.